پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در مشهد | تلاشی برای داشتن هوای پاک

  • کد خبر: ۱۴۰۱۳۸
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در مشهد | تلاشی برای داشتن هوای پاک
شهردار مشهد از آغاز واگذاری ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به‌مناسبت روز ملی «حمل‌ونقل و رانندگان» خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدعبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ونقل درباره اهمیت استفاده از موتور برقی گفت: براساس سیاهه انتشار آلایندگی هوا، بخش مهمی از آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع هوای پاک و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده، تفاهم‌نامه تولید ۱۰۰هزار موتورسیکلت در ۳.۵ سال آینده را با تولیدکنندگان امضا کرده‌ایم که از امروز واگذاری موتورسیکلت‌های برقی آغاز شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: در همین راستا شهرداری مشهد با حمایت شورای اسلامی شهر، ۱۰۰میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۲۴ماهه در بانک عامل برای خرید موتور برقی در نظر گرفته است که عموم مردم می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سیدعبدالله ارجائی اظهار کرد: بعضی‌ها توانایی خرید وسیله شخصی ندارند یا امکان استفاده از آن را ندارند و برای حفظ شهر، از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. توسعه حمل‌ونقل یکی ار راه‌های کنترل مشکلات کلان‌شهرهاست.

شهردار مشهد گفت: گاهی به‌دلیل اقتضائات گرفتار کار نمایشی می‌شویم. اگر روز ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح ۱۰۰میلیارد تومان هزینه شد و ساخت یک کیلومتر راه ۱۵۰۰میلیارد تومان هزینه  دارد، مدیریت شهری به‌جای یک کیلومتر مترو می‌تواند ۱۵ پل بسازد؛ کدام موفق‌تر است؟

ارجائی ادامه داد: اگر مترو ساخته نمی‌شد، روزانه از ۱۰۰هزار سفر پاک محروم می‌شدیم.

او تأکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم بهتر مسائل را حل کنیم، باید از کار زیربنایی دست برداریم و متوسل کارهای نمایشی شویم! این چه سیاستی است؟! درخواست می‌کنم  برای این کار درمانی پیدا شود.

شهردار مشهد افزود: ممکن است در دوره شما خط مترو به بهره‌برداری برسد، اما آیندگان ادامه می‌دهند. مسیر صحیح همین است و مسائل اساسی را مدنظر قرار دهید و متوجه این باشید که خدا هست و ما را می‌بیند. 

بدون حمایت دولت، توسعه حمل‌ونقل ریلی ممکن نیست

ارجائی خاطرنشان کرد: کشور نیاز دارد در کلان‌شهرها که بیشتر جمعیت در آن محدوده است، حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهد. تقاضا می‌کنم این تصمیم  اضافه‌شدن ۵هزار اتوبوس به کلان‌شهرها را ادامه دهند و امیدواریم این امر محقق شود.

او تأکید کرد: خواستار این هستم که در بودجه جدید رقم خوبی برای حمل‌ونقل گذاشته شود. کار خوب آقای زاکانی برای تأمین واگن می‌تواند در کلان‌شهرهای دیگر ادامه داشته باشد. بدون حمایت دولت، توسعه حمل‌ونقل ریلی ممکن نیست.

همه باید کمک کنیم قانون هوای پاک اجرا شود 

شهردار مشهد با بیان اینکه بیشترین آلودگی هوا مربوط حمل‌ونقل متحرک است، اما شهر مشهد بیشترین آلودگی سوخت مازوت را دارد، گفت: ۴۰۰هزار موتورسیکلت در مشهد وجود دارد که این تعداد موتورسیکلت دو مشکل ایجاد کرده که شامل آلودگی هوا و آلودگی صوتی است.

او تأکید کرد: امیدواریم با این طرح دو هدف محقق شود؛ ابتدا کاهش آلودگی هوا و دوم کاهش آلودگی صوتی. امروز ۴۰درصد فوتی‌ها ناشی از تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌هاست و امیدواریم با این موتورهای برقی این معضل را کاهش دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->